19.8.08

No et conformis només amb les crispetes

Si demà agafessis un micròfon, sortissis al carrer i preguntessis a la gent què és el "cine palomitas" estic convençuda que paraules com "acció", "efectes especials", "trets" o "explosions" apareixerien en totes les respostes. Per definició, això és el que és el "cine palomitas". Un parell d'hores d'acció a dojo en les que el guió o les interpretacions dels actors importen poc; si et deixen clar qui són els dolents i qui els bons ja et pots donar per satisfet.

El divendres vaig anar a veure una pel·lícula que a priori podria qualificar-se de “cine palomitas”; dir-li a algú que vas a veure Batman és el mateix que dir-li que vas a veure La Jungla de Cristal o Arma Letal. Acció, efectes especials, trets i explosions. I, és clar, El Caballero Oscuro d'això també en té; llàstima (notis la ironia) que al director, Christopher Nolan, li donés per no quedar-se amb això només i decidís fer d'una pel·lícula "palomitera" una gran història.

És, segons molts, la millor pel·lícula del 2008 però crec que algun tipus d'efecte "borreguil" hi ha al darrera de tot aquest enrenou. Una puntació de 9.1 a la imdb que ha fet que es col·loqui en el lloc número 3 del seu rànking, al costat de pel·lícules com El Padrino o Cadena Perpetua, em sembla una mica exagerat.

La pel·lícula és bona, si però tampoc cal exagerar. M'ho vaig passar genial encara que la veritat és que feia tant de temps que no anava al cinema que no sé jo si hauré perdut la pràctica. El muntatge és genial i el ritme de la història és l'adequat; encara que més de dos hores poden fer-se pesades prometo que no vaig mirar en cap moment el rellotge (que no porto, xD). Ja us he dit que m'ho vaig passar genial. La música, de Hans Zimmer, no requereix comentari, què no fa bé en Zimmer? Com a pega diré que pot ser en algun diàleg sobrés, més que res per no distreure's amb ella.

Els actors ho fan molt bé. A en Bale el paper de Bruce Wayne li va com anell al dit, la cara seriosa que posa; Gary Oldman ho fa fins i tot millor que a Batman Begins, i el fiscal Eckhart té més d'un moment brillant. Encara que, és clar, vaig trobar a faltar a la Katie en el paper de Rachel. Menció a part es mereix l'actuació del malaguanyat Heath Ledger. El seu Joker quina por fa. En realitat, no estic segura que sigui por. Te'l creus i punt. Acollona la hòstia el cabró. El que ara em plantejo és si ha de guanyar l'Oscar. S'ho mereix moltíssim. Està espectacular. Ara bé, temo que no surti algun cafre i digui que li l'han donat perquè està mort. Que ja sabem que de cafres n'hi ha a carretades. El que tampoc seria just és que no li'l donessin per la mateixa raó. Ja veurem al març com acaba el tema encara que apunta a premi.

Per últim, us deixo el tràiler por si hi ha algú que encara no l'ha vist:



i unes recomanacions: si penseu anar a a veure-la no us conformeu amb un cinema multisales d'aquells que han aprofitat tant l'espai que la tele de casa meva és més gran que qualsevol de les seves pantalles. O que han ajustat tant el pressupost que en lloc de paret han posat pladur i no saps si l'Indiana Jones va una mica despistat i està buscant l'arca perduda a Gotham City. I si ja posats teniu la intenció de "aconseguir-la amb fins educatius", espereu-vos a que a finals d'any aparegui en algun país el DVD que el que circula ara mateix no deu ser molt espectacular.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

doncs jo sóc de les q no havia vist el trailer i x no saber, ni sabia d'aquesta peli ... ja estic una mica més informada, però m'esperaré al d+

txu ha dit...

mmmm perquè serà que no m'extranya...

et donaré un altre argument per si t'animes a visitar allò que la gent anomena CINEMA: el Bale.

;-)